vrijdag 20 juli 2018

Trespa op het dak -2-

Het effect is merkbaar. De 6 mm plaat trespa met isolatielaag doet z'n werk uitstekend! Dat had ik veel eerder moeten doen. Maar ja, die gedachte komt vaker bij me op als ik de koe in de kont kijk. Ik ben soms te lang aan het wikken en wegen. Een gevolg van mijn zwakke geheugen en mijn afnemende denkvermogen.
Gisteren heb ik de voorkant aangepakt. Tussen de plaat en het dak was nog ruimte, omdat het dak / de carrosserie aan de voorzijde naar beneden loopt. Ik heb die spleet, die in het midden het breedst is (het dak staat iets bol) vol geschuimd. Toen het schuim uitgezet en uitgehard was, heb ik de overtollige delen weggesneden.
De aldus opgevulde spleet heb ik daarna met een siliconen kit afgewerkt. Je ziet er nu geen barst spleet meer van. Als het goed is zullen we geen last hebben van een fluitend geluiden als we rijden en de rijwind kan ook niet meer tussen de plaat en het dak kruipen. Ik ben nu dus van het dak af, Peter.