vrijdag 20 juli 2018

1989 Olivetti

Als ik dit nummer van De Dijk hoor, dan zie ik het aquarium in Gouda bij De Goudse waar ik een groot project begonnen was. Het was een werkruimte zonder zicht naar buiten. Omdat wat daar moest gebeuren het daglicht niet zou kunnen verdragen? De enige ramen keken uit op de gang. Men had mij ingehuurd, omdat men ervan overtuigd was dat het project ODCS op niets zou uitlopen. Zoals het al eerder op andere locaties was gebeurd. Een extern iemand daarvoor verantwoordelijk maken, leek de directie het beste. Ik maakte een deal. Als ik voor eind mei 1990 de Debiteurenbewaking operationeel had, dan zou ik de rest van het systeem ook mogen implementeren. Mijn voorstel werd met  wat gelach aangenomen; dat was geen enkel probleem. Ik begon in oktober 1989 en in mei 1990 was het deelsysteem operationeel. De rest van het distributiesysteem heb ik ook mogen doen en aan het eind van dat jaar met succes afgerond. Daarna heb ik ook nog mijn steentje bijgedragen aan de migratie van decentraal naar centraal beheer van de informatievoorziening. De Dijk :