vrijdag 13 juli 2018

Prachtige familiefoto!

Dankzij mijn contacten via de sociale media, kreeg ik geheel onverwacht een oude familiefoto te zien. Wat denk je? Het betrof een momentopname van het gezin, waarvan mijn oma en dus ook mijn overgrootouders deel uitmaakten. Niet eerder had ik een foto gezien van mijn oma als tiener en helemaal nooit een foto van haar moeder Wilhelmina (Mina), mijn overgrootmoeder. Ook het feit dat de jonkheer ook op de foto staat is bijzonder. Zijn naam is vaak gevallen tijdens mijn speurtochten, maar een foto heb ik nimmer gezien. Op de foto van rond 1915 staat mijn oma Johanna van Suchtelen van de Haare achter haar moeder Wilhelmina (eerder gehuwd geweest met B.A. Passelima, de biologische vader van oma Johanna). Het klinkt misschien raar, maar ik ben in de wolken met deze bijzondere foto. Jos e.a., bedankt!
Hier het gezin met de jonkheer en onze overgrootmoeder (Wilhel)Mina. Oma staat rechts achter haar moeder. Een zeer bijzondere foto van rond 1915 (denk ik)? Op deze foto : achteraan tante Toet (Jansen) en Johanna Carolina (Oudshoorn). Vooraan vlnr : Constant, Gerard Herman Frederik vSvdH, Karel, Johan en Wilhelmina (eerder getrouwd geweest met B.A. Paselima, waarvan oma (Johanna Carolina) een dochter is. Oma is door de jonkheer aangenomen als zijn kind toen hij met haar moeder trouwde.