maandag 30 juli 2018

Inloggen bij Zilveren Kruis

eenvoudig??
Ja hoor, daar gaan we weer. Er was een tijd dat ik gewoon een paar gympen kon kopen. Klaar. Toen kwam de tijd, dat ik met allerlei vragen gebombardeerd werd om vast te stellen wat ik met die gympen wilde gaan doen : wandelen, hardlopen, tennissen, ping pongen, fietsen enz.
Nu is dat nare verschijnsel ook doorgedrongen bij mijn ziektekostenverzekeraar Zilveren Kruis. Tot voor kort kon ik via mijn DigiD inloggen om mijn rekeningen bij het Zilveren Kruis te bekijken. Maar dat kan dus niet meer, althans niet op de gewone, logische, voor de hand liggende, eenvoudige, direct manier. Nee, het ZK heeft nieuwe dingen bedacht en ingevoerd zonder mij daarvan van tevoren op de hoogte te brengen. Het ZK zeurt over apps en nog meer van die ongein, die mij dwingen een smartphone te gaan gebruiken. Maar die heb ik niet, wel een laptop. Als ik de instructies opvolg (via een smartphone of laptop), loop ik vast.
Van dit soort onaangekondigde veranderingen / automatiseerders word ik schijt ziek. De bekende 'dit vind ik zelf leuk' mentaliteit, die sinds de jaren 90 zijn intrede deed als afgeleide van het politiek linkse 'ik weet wat goed voor u is'. Een arrogante houding ten opzichte van eindgebruikers. Ik wil gewoon mijn DigiD gebruiken, zoals ik dat met mijn belastingaangifte doe. Al die extra beveiliging is klinkklare onzin en komt voort uit onzekerheid bij ZK IT-mensen. Tijd om over te stappen naar een andere verzekeraar.