maandag 16 juli 2018

Thee-vragen

Het valt me nu pas op, dat aan de theezakjes kaartjes bungelen met een vraag erop. De vraag van de thee van vanmiddag luidt : Aan welk huishoudelijk klusje heb jij een grote hekel?
Ik kon daar niet 1 2 3 een antwoord op geven. Ik vind het huishoudelijk werk allemaal best te doen. Eerlijk gezegd ben ik ook liever lui dan moe. Maar ja, er zijn ook dagelijks terugkerende verplichtingen, zoals het huishouden. Toch is het voor mij niet lastig kiezen tussen het huishouden en andere, leukere dingen. Een schone, opgeruimde omgeving vind ik erg prettig. Ik moet er niet aan denken thuis te komen in een chaos. Brrr!
Ik zie soms wat op tegen stofzuigen. Maar dat komt omdat kater Tom niet zo goed tegen dat zuigend geluid kan. Tom slaapt overdag. Ik maak hem met dat apparaat niet alleen wakker, ik jaag hem ook het huis uit. Ik vind het vervelend, dat Tom ligt te slapen als ik wil stofzuigen. Gek dat een mens zo rekening houdt met een dier. Dat gaat vanzelf. Als ie op mijn schoot zit, krijg ik van dat beest ongemerkt de instructie vooral niet te bewegen. Een soort katten-telepathie?
De thee-vraag van vandaag levert wat mij betreft het antwoord geen op. Er is maar een iets waar ik een hekel aan heb en dat is behangen. Gelukkig is Sonja daar een kei in en hoeft het niet dagelijks te gebeuren.