donderdag 31 juli 2014

Hij doet ut niet meer!

Zo ziet ie van binnen eruit...
Even deed ie het nog, maar toen hield het echt op. De heggenschaar doet het niet meer. Ik wilde nog een stukje heg doen, maar na zo'n 10 minuten wilde het apparaat niet meer. Technisch (ahum) en nieuwsgierig als ik ben, heb ik het apparaat maar open geschroefd.  Ik kon, afgezien van vuil, niets bijzonders zien of ruiken. De bedrading was in orde, ik rook geen brandlucht, de koolborstels waren goed, het elektromotortje draaide soepel en zelfs met een bypass (de beveiliging omzeild) bleef ie dood stil. Opeens bedacht ik me : "Wedden dat als ik mijn vinger tussen die schaar houd, hij het opeens wel doet? Misschien zelfs wel zonder dat de stekker in de contactdoos zit." Maar dat zal een duivelse ingeving geweest zijn.
Ik heb het apparaat weer keurig dicht gemaakt en heb er inmiddels al een ter leen geregeld bij Robbie.