zondag 13 juli 2014

Ouwe gek


'...dat ding komt mij vaag bekend voor....'
Voordat wij de kapotte wasmachine richting de Milieustraat reden, heb ik die mooie rvs trommel eruit gehaald. Dat ding is een schitterende vuurkorf! Heb ik niet van mezelf hoor, maar van een van de kinderen gehoord en gezien.
Ik heb het gebroken kruis met een slijptol verwijderd. Sonja had nog ergens een kleine zinken emmer staan. Die heb ik tot voet omgetoverd. In de emmer heb ik wat beton uit de kapotte wasmachine geplaatst, zodat de vuurkorf stevig staat. Omdat de trommel veel gaatjes heeft, is een goede luchttoevoer tot het vuur gegarandeerd. Het spetteren van het brandend hout blijft zonder gevolgen en de asresten blijven keurig onderin de trommel liggen.
De oude tuinhaard is verplaatst, anders wordt het hier nogal vol. Fenna keek geïnteresseerd toe. Ze zal wel gedacht hebben : "Wat is die ouwe gek nu weer aan het doen?"