maandag 21 juli 2014

Een Indo erbij!

In een Indo-camper...
Gisteravond arriveerde een camper. Weer een camper, want het zijn er nogal wat. De wagen werd keurig naast onze caravan gemanoeuvreerd. In de camper bevond zich dit keer een tropische verrassing. Logisch zou je denken, want het is toch zeker warm. Nee, toen het deurtje openging, kwam daar een heus Indo vrouwtje uit! Je weet wel, zo'n klein leuk vrouwtje. Hoera, ik ben niet meer de enige Indo op de camping! Niet dat ik het erg vond, maar alleen is maar alleen. Hier hebben Friezen de overhand en daar moet nodig wat aan gedaan worden.
Ik ben benieuwd hoe die camper er van binnen uitziet.
Weet je wat Indo’s doen als ze elkaar tegenkomen? We kijken elkaar aan met een blik van herkenning. En dan lachen we vriendelijk naar elkaar. Vaak wordt ook even gepraat. Heel kort maar, alsof we elkaar al zo vaak gesproken hebben en helemaal bij zijn. Eerlijk gezegd weet in niet wat daar achter zit. Het is een soort weerzien, zonder dat we elkaar eerder hebben gezien. Hahaha! Heel anders dan dat gezwaai van de motorrijders. Dat is afstandelijk en gemaakt.
Hoewel het etenstijd was, heb ik geen typisch Indische geurtjes geroken. Ik blijf snuffelen. En hopen...