maandag 28 juli 2014

Hartzeer

Afgelopen week dacht ik nog aan hem. Mijn broer Joop. Het is al weer acht jaar geleden, dat hij in de hete zomer van juli 2006 plotseling overleed. Hij was ook nog zo jong.
Ik heb lang geworsteld met het verlies van mijn beide broers en heb blijvende schade eraan overgehouden. Ik moest me herpositioneren in een sterk gewijzigde gezin. Iets wat me niet echt lukt. Ik heb nog wel een aardige broer en een drietal lieve zusters, maar het is lastig om na bijna 50 jaar Ruud en Joop mijn scope te verleggen. Ik weet dat het me niet altijd in dank wordt afgenomen, maar dat is dan maar zo. Maar ja, voor hen en hun partners was het veel erger. J&R zijn er niet meer. Ze hebben beiden iets van me meegenomen, al weet ik niet precies wat. Maar ik moet hen toch ook weer blij maken en er iets van maken. Vaak lukt me dat wel. Zondag was ik druk in de weer met muziek, maar ik kan mijn bevindingen niet meer met hen delen. Dus draaide ik cd's' met muziek die zij ook leuk zouden vinden. Want even bellen...., kon dat maar. Eén keer maar :