woensdag 30 juli 2014

Geen Bonje met de buren

Vandaag was ik iemand aan het helpen. Het betrof het knippen en scheren van een heg. De grote haag grenst aan een parkeerplaats. De aldaar geparkeerde auto's stonden met hun kont in de w/heg. Nog voordat ik bij een woning had aangebeld, kwam een mevrouw haar auto al wat verzetten. Ze had me al gezien en wachtte niet af. Voor een andere auto moest ik even aanbellen. Ik werd vriendelijk begroet en de auto werd zonder klagen even elders geparkeerd. Ik kreeg ook het adres van de grote bus die er stond. Maar zover zou ik vandaag niet komen, Maar toch : bedankt voor de tip.
Kijk, het bevalt me steeds meer hier in Dronten. Ik kan gewoon aanbellen zonder verwelkomd te worden met : "Wah kom jeh zeikûh?" of "Rot op! Ik mot geen gezeik aan me deur, jôchie!" Integendeel, de buren zijn me een slag voor en de bejegening is vriendelijk en fatsoenlijk. Eigenlijk gewoon zoals het zou moeten. Wat een verademing; ik ben weer in een echt dorp.