vrijdag 25 juli 2014

KNIL boekje Opa Oudshoorn duikt op

Een anonieme tip wees mij op een advertentie op Marktplaats. Daar wordt het soldatenboekje van mijn opa, David Oudshoorn aangeboden. De vraagprijs is 47 euro. Aan de ene kant ben ik blij dat het boekje er weer is, aan de andere kant vind ik de prijs aan de hoge kant. Al met al maakte het deel uit van zijn nalatenschap, dat nu via Markplaats verhandeld wordt. Uit principiƫle overwegingen weiger ik het boekje voor dat bedrag (verhoogd met de verzendkosten) te kopen.
Een vergoeding of een beloning zo je wilt lijkt mij meer op z'n plaats. Ik heb de aanbieder van het boekje een email gestuurd met een soortgelijk bericht. Ik hoop op een positieve reactie. De tipgever dank ik bij deze, want ik heb me al langer afgevraagd waar dat boekje gebleven zou zijn.

Ps. Ik heb wat nadere info opgevraagd, om zeker te weten dat het een boekje van opa betreft. Ik heb zo mijn twijfels.