woensdag 2 juli 2014

I can get no satisfaction

Zie je ook weleens van die vreemd opgestelde advertenties? Soms denk ik dat de marketingfiguren die daarachter zitten tamelijk dom zijn. Een tijdje werd ik geconfronteerd met een advertentie, die de lezer met hoofdletters de vraag stelt : Moet u rondkomen van een klein pensioen? De tekst gaat vervolgens verder met :  Zo ja, en beschikt u over meer dan 350.000 euro spaargeld, dan.....bla bla bla.
Sommige mensen weten echt niet wat ze opschrijven.
Bij menig bedrijf heb ik Marketing mensen meegemaakt. Stuk voor stuk geldverslindende figuren, die er de meest vreemde ideeĆ«n op nahielden. En dan noemt men ICT'ers cowboys. De insteek  van de Marketing mensen is vaak, dat de consument een dom schaap is. Dus ben je geen vent als je niet een bepaald merk rookt of bier drinkt. Dat je alleen goed kunt hardlopen in outfit van Nike. Dat alle vrouwen super slank moeten zijn. En als je als kerel geen geurtje van een ex nazi gebruikt je nooit een sixpack krijgt. Nu schijn ik ook in een juichpak te moeten lopen. Anders ben ik geen echte fan van Oranje. Sorry, ik ben geen mietje.