dinsdag 29 juli 2014

Bestrating ophogen

Na een paar flinke regenbuien kon ik goed zien waar het met de bestrating nog niet helemaal in orde was. Ik heb geprobeerd wat afschot te creĆ«ren, zodat het hemelwater naar de put buiten de tuin zou weglopen. Maar helaas was er een tweetal plaatsen waar de bestrating wat dieper lag. Ik had nog wat zand liggen en dus toog ik aan den arbeid. Eerst de klinkers eruit, vervolgens wat zand erop en daarna weer de klinkers erin. Klinkt simpel en snel, maar ik was er wel zo'n twee uur mee zoet. Het hield me van de straat, zal ik maar denken. Terwijl ik bezig was, probeerde Fenna geregeld een bot ergens in het zand te begraven. Al eerder heb ik gewoon over een door haar begraven bot klinkers gelegd. Ze was dagen aan het zoeken en snuffelen op die plek.  Dit keer heb ik dat haar bespaard.
Tussendoor even een buurtgenoot geholpen met het updaten van haar TomTom. Dat had ik haar gisteren beloofd. Toen ik daarna met de laatste loodjes bezig was, kwam een voorbijganger mij vertellen dat ik het bestraten verkeerd deed.  Alsof ik dat niet zou weten. Maar ja, ik heb geen trilplaat om de boel aan te stampen en uit te vlakken. Dan zou ik de klinkers gewoon neer kunnen leggen. Nu moest ik ze allemaal een paar tikken meegeven. Ik ben benieuwd of er nog regenwater blijft staan en zo ja, waar.