dinsdag 31 januari 2023

Zorgen over de zorg

Uit Zorgmedewerkers verenigd. Een website waar zorgpersoneel zich wel vrijelijk kunnen uitspreken over hun werk. Zij het gecontroleerd geanonimiseerd.

"Nog nooit eerder heb ik de situaties zoals ik hieronder omschrijf meegemaakt en hebben artsen er geen verklaring voor of weten ze niet wat ze met de ziektebeelden kunnen doen. Ik werk als wijkverpleegkundige en kom bij de mensen thuis. Wat ik zie baart mij ernstig zorgen en daarom wil ik mijn bevindingen met jullie delen. Meerdere cliënten hebben in de maanden na de covid-prikken opvallend veel grote rood-blauwe plekken op onderarmen en benen gekregen.
De afgelopen 2 jaar hebben verschillende mensen opeens dikke onderbenen gekregen met het gevoel alsof er een band om de benen zat. Artsen konden het niet verklaren. Ze zijn allemaal gestart met steunkousen tegen het vocht in de benen maar hielden het gevoel van een band om de kuiten. Natuurlijk sterven er mensen en worden mensen ziek maar de toename zoals ik die nu zie, is echt uitzonderlijk en maakt mij heel bezorgd en verdrietig."

Maria.