dinsdag 31 januari 2023

Flex vega

Verhoudingsgewijs ben ik meer vega dan een vleeseter. Ik eet veel meer groenten en aardappelen en brood, dan vlees of vleesproducten. Zelfs tijdens een bbq eet ik minder vlees dan andere bijgerechten zoals stokbrood, sla enz. Dus is er wat mij betreft weinig aan de hand. Natuurlijk moeten ook de beestjes goed verzorgd worden met zo min mogelijk chemische middelen. En wat de vervuiling betreft : veel fruit en groenten en afgeleiden ervan komen uit het buitenland. De verbouwing en de transporten gaan ook ten koste van ons milieu. Er worden veel bossen gekapt om er akkers van te maken. Wat de herbeplanting betreft : het duurt zo'n 15 tot 20 jaar voordat de ecologische functie van een gekapte volwassen boom hersteld is. Dus het herbeplanten is in wezen een drogreden. Ergo, het is allemaal relatief. We hebben een tijdje de andere melk (Alpro) in huis gehad en gedronken. Ik vond het qua smaak en maaggevoel helemaal niets. Liefde gaat door de maag. Als we echt allemaal enkel vega moeten worden, dan komt er oorlog van. 😉 Ik vind vega ook maar een zeer selectief iets. Insecten en planten zijn immers ook een vorm van leven. Laten we maar gewoon doen, da's al gek genoeg.