vrijdag 13 januari 2023

Zonder internet

Vanmiddag was de internetverbinding weg. We waren daarvoor tijdig gewaarschuwd door KPN. Dus geen probleem. Echt geen probleem, want ik kan ook zonder het internet achter mijn laptopje werken. Ik ben nog steeds bezig met mijn biografie. Die bestaat uit delen. Die opbouw vind ik plezierig, omdat ik telkens na het gereedkomen van een deel blij ben iets opgeleverd te hebben. Wat dat betreft verschilt het niet van mijn aanpak van andere zaken : eerst in hapklare brokken verdelen en dan per brok aanpakken en afronden. Zo houd ik mezelf enthousiast. Ik zou dus ook nooit een heel huis eerst afbreken. Nee, liever per kamer en dan weer opbouwen. Lang wachten op een resultaat vind ik niet slim.
Toen ik bezig was, zag ik uit mijn ooghoek een schim in de tuin. Het bleek een buurtbewoonster te zijn, die onze geleegde oud papier kliko terugbracht. Ik lachte haar toe en stak mijn duim op. Ze heeft mij een paar keer bedankt, toen ik de geleegde kliko's van de straat verwijderde. Ik zet ze dan keurig op een rij op de stoep (op huisnummer), waar ze niet in de weg staan. Toch leuk zo'n wederdienst.
Ik zag dat er zo links en rechts wat papier op straat lag. Het waait behoorlijk, dus tijdens het legen gaat er af en toe wat mis. Dus er is weer werk aan de winkel. Maar ach, het houdt mij van de straat...huh..?