maandag 30 januari 2023

Ruilen om niet te huilen

Toen ik op de parkeerplaats van de Praxis in Almere haven in de auto zat te wachten, stond schuin achter mij een zwarte Skoda geparkeerd. De achterlichten brandden nog. Na verloop van tijd kwam er een grijze Golf, aan, die heel dicht langs de Skoda parkeerde. Ik zag in mijn spiegels de raampjes van beide portieren naar beneden zakken. Even later werd er wat uitgewisseld. Ik zag geld (bankbiljetten) uit de Golf en een pakje met zilverpapier erom heen uit de Skoda komen. Na deze ruil reden beide auto's weg. Toen zag ik dat het jongelui waren met een anders dan typisch Hollands uiterlijk.
Om af te kicken heb ik vanmorgen maar weer een rondje zwerfvuil gelopen. Het was weer een plastic zak vol. Zoals vaker werd er een gesprekje aangeknoopt door een buurtbewoner. Altijd leuk, ook al zijn we het niet altijd eens over bepaalde kwesties. Maar we vinden beiden dat dat mag. Dat maakt zo'n gesprek nog leuker. Niet een ander jouw mening opdringen, maar luisteren en proberen te begrijpen. Het kan dus nog.