maandag 30 januari 2023

Wat een bende!

Gisteren was ik even bij de Praxis in Almere Haven. Daar, aan De Steiger, schrok ik van de enorme hoeveelheid zwerfvuil op de parkeerplaats. Wat een bende! Aan het afval kon ik zien, dat het daar al langere tijd ligt. Niet alleen langs de randen van de parkeerplaats, ook op de parkeervakken lag veel afval. Dat varieerde van veel blikken en nog veel meer papier tot platgereden karton (van dozen) en achtergelaten vloermatjes van auto's toe. In de heg die de parkeerplaats scheidt van de straat waren veel lege blikjes gestoken. Vaak is de lokale regeling dusdanig, dat winkeliers geacht worden de omgeving van het pand tot een straal van zoveel meter schoon te houden. Maar veel winkeliers doen dat niet, wat hun zaak niet bepaald representatief maakt.
De gemeente gooit ook niet even de briefje of mail de deur uit, om zon winkelier erop te attenderen de boel even op te ruimen. Dus zie ik ook papier wegwaaien.
De Praxis zelf kende een zeer uitgebreid assortiment. Daar kon ik een rolletje spijkerband kopen. Hier en in Lelystad is het een enorme rol en dito prijs. Nee, ik ben er niet speciaal voor naar Almere Haven gereden hoor. Ik was vanwege een afspraak daar en toen heb ik gelijk maar mijn slag geslagen.
De hoeveelheid zwerfvuil leidde er wel toe, dat ik na terugkeer een grijper in de kofferbak gelegd heb. Ik kreeg op die parkeerplaats tijdens het wachten flink de kriebels. 😏 Vreemd dat de Praxis niet een van de medewerkers naar buiten stuurt om de zaak weer wat representatiever te maken.