woensdag 18 januari 2023

Tatoeages en zo

Het lichaam tatoeëren is in bepaalde culturen heel gewoon. Soms merk ik het verschil tussen de westerse en die andere culturen op dat gebied. Ik ga daar ook zo mee om. Hier vind ik getatoeëerde gezichten afgrijslijk. Terwijl ik geen probleem heb met een Maori. Ergens nog vreemder : ik vind zo'n getatoeëerd gezicht van een Maori juist mooi. Terwijl zo'n vol beschilderde toet van een lid van een criminele bende mij afschrikwekkend overkomt. Soms zie ik getatoeëerde lijven die mij doen afvragen : welk kind is daar bezig geweest?
Er zijn hier bedrijven die niet akkoord gaan met getatoeëerde lichaamsdelen. Als men bedrijfskleding draagt met korte mouwen, moeten de getatoeëerde armen bedekt worden met een huidkleurige sleeve. Getatoeëerde gezichten komen nauwelijks in representatieve functies voor. Misschien als vertegenwoordiger van tatoeageproducten. Ik vind overdadig aangebracht piercings niet mooi. Ze doen afbreuk aan het natuurlijke. 
Ik heb geen enkele moeite met uitsluiting voor bepaalde functies vanwege piercings en/of tatoeages. Wat moet je met een hondentrainer die een bot door z'n neus heeft gestoken? Zelf zou ik nooit een Papoea in dienst nemen. Zo'n peniskoker mag dan in zijn land heel gewoon zijn, maar hier .......  😂