maandag 30 januari 2023

Toch maar met een slede

verknipte slede
De recent geplaatste autoradio bleek dus niet echt goed vast te zitten in het dashboard. Als ik de toetsen bediende, drukte ik de radio dieper in het dashboard. Ik had namelijk geen slede gebruikt, omdat de afmetingen van de slede precies overeenkomen met de metalen behuizing in het dashboard. Die behuizing zit vast gemonteerd en kent gladde kanten.
Toen ik de oude radio verwijderd had, zag ik dat de bijbehorende slede van de linker kant ontdaan was. Ik heb de opening en de nieuwe slede met een schuifmaat opgemeten. De nieuwe slede is precies even groot als de behuizing. Aan alle vier de zijden. Ik heb besloten de nieuwe slede ook maar kleiner te maken. Hij is aan alle kanten net de dikte van het metaal te groot. Ik heb de nieuwe slede in tweeën geknipt met een blikschaar. Daarna het ik er een ultra smal randje afgeknipt. Ik heb één zo'n helft (L vorm - foto) om de radio gedaan en de radio toen in de behuizing in het dashboard geschoven. Nu zit ie dankzij het opstaande randje van de slede wel goed geklemd en kan ik de toetsen bedienen, zonder dat de radio naar binnen gedrukt wordt. De andere helft van de verknipte slede heb ik maar in de doos van de radio gedaan.