woensdag 4 januari 2023

Mein Kampf

Het boek van Adolf Hitler is verboden. Ik mag het niet (her)drukken, kopen en/of verkopen. Men is bang, dat de inhoud aanzet tot haat. Aanzetten tot haat mag alleen de politiek. Ze doet dat middels het beleid, waarin groepen mensen een voorkeursbehandeling krijgen en anderen gediscrimineerd worden. Dat is de manier om haat te kweken. Dat deed Hitler in zijn tijd ook. Ik zal de Joden niet vergelijken met de Wappies. Het uitgangspunt is in mijn ogen hetzelfde : discrimineren en zwart maken van een bepaalde groep mensen. Een groep die niet de politiek wil volgen. Maar dat mag toch zeker in een zich democratisch noemend land?
Mein Kampf is sinds de jaren 70 verboden. Daarom vraag ik mij af, waarom bepaalde tv zenders al zo lang allerlei documentaires over Hitler uitzenden. Wie de werkwijze en ideeën van Hitler zo leert kennen leest in feite Mein Kampf via de tv.