vrijdag 8 oktober 2021

Wimmie en zijn opa

Wimmie en zijn opa
Zoals ik schreef was ik wat aan het prutsen op het www. Ik was de foto's op de externe harde schijf aan het ordenen en begon dat klusje zat te worden. Dus dook ik met wat foto's even het www op. Met deze foto als resultaat. Hij deed me denken aan een vraag die iemand mij een keer stelde : wat ik (als dat zou kunnen) als opa tegen de kleine Wimmie, zou zeggen. Als een soort van advies voor de jaren die zouden komen. Toen gebeurde wat mij nauwelijks overkomt : ik stond met een mond vol tanden!
De dagen erna heb ik er nog over nagedacht, maar er kwam weer niets naar boven borrelen. Er is niets waar deze opa spijt van zou moeten hebben. Ook niets om opnieuw te doen of terug te draaien. Opa Willem is gewoon gelukkig. Het leven heeft mij datgene gebracht wat ik blijkbaar nodig had. Inclusief littekens. Dus kleine Wimmie : "Blijf zoals je bent, wandel vol vertrouwen en met humor door het leven. Net zoals opa."