vrijdag 1 oktober 2021

Tegen de stroom in

Against the wind. Terugkijkend ben ik niet zo'n volgzaam schaap geweest. Ik nam niet gemakkelijk zaken aan, die ik te horen of te zien kreeg. Met name in de interviews die ik afnam en/of beschrijvingen die ik kreeg. Men moest mij vaak overtuigen dat de info klopte, wat maar al te vaak mislukte. Ik kwam er toen ook achter, dat niet elke leidinggevende blij is met iemand die zo kritisch is. Er waren er die bang voor mij waren, omdat ik niet zo'n schaap was als de rest. Al kreeg ik ook wel steun van bepaalde collega's. Komt bij dat ik me door mijn gevoel liet leiden en slecht tegen onrecht kan. Vooral mijn gevoel heeft mij nooit in de steek gelaten gehouden.
Dus soms verliepen zaken nogal moeizaam en moest ik te vaak (naar later bleek) op mijn tenen lopen. De verwachtingen werden omhoog bijgesteld. Mijn inkomen niet. Tegenwind, op de een of andere manier ben ik eraan gewend geraakt. Vaak had ik niet eens in de gaten, dat ik tegen de wind in bezig was. Ik deed gewoon mijn ding. Met succes. Dus waarom veranderen? Als ik met alle winden meegewaaid zou zijn, had ik niet veel wijzer geworden.