zondag 3 oktober 2021

Fijne oplossing

Dankzij een creatieve oplossing kan ik als Bewust Ongevaccineerde Bejaarde gewoon het restaurant blijven bezoeken. Niet om daar binnen te eten, want dat doe ik dus toch al niet. Maar om bestellingen op te halen en te betalen. Een vaccinatie sluit immers geen besmettingen uit. Een QR code wel mensen. Ik sta paf als ik zie hoeveel mensen dat als normaal beschouwen. Aan de andere kant, zo is het de Joden ook vergaan. De meeste niet-Joden deden toen ook alsof hun neus bloedde en alsof er niets aan de hand was.

By Sasha Singh
Ik weet niet of iemandanders ook de documentaire over China gezien heeft. Daar krijgen burgers dankzij een 'big brother is watching you systeem' strafpunten opgelegd voor elke overtreding. Variërend van door rood licht rijden of lopen tot afval op straat gooien of kritiek uiten op de overheid. Wie een bepaald aantal punten heeft opgelopen, wordt als straf geacht zich gedurende een bepaalde tijd niet meer op straat te vertonen. Dat alles 'dankzij' de digitale wereld en G5 netwerken. Velen zijn het oude Communisme vergeten of hebben het nooit gekend.