zaterdag 5 september 2020

Wat een zootje

Zoals gezegd wordt het flatgebouw, waar Mike een appartement gehuurd heeft, gerenoveerd. Er liepen daar enkel buitenlandse bouwvakkers rond. Met chagrijnige koppen. Aan het opgeleverde werk is ook veel af te lezen. Samenvattend : een zootje. Het deed me denken aan de manier waarop buitenlanders op het voormalig Werkeiland in Lelystad Haven de barakken gerenoveerd hebben.
Het lijkt erop alsof iemand in de flat blind de boel wit is gaan spuiten. Dus ook kranen enz. zitten onder de kalk. Toen een deurtje onder het aanrecht openging, viel mijn mond open van verbazing. Wat een prutswerk! Met afvoerslangen die net een halve of een hele centimeter in de afvoerbuis gestoken waren. Met garantie op lekkages. Een achterwandje ontbrak. Op de vraag waarom er geen wandje zit, zei de buitenlander : 'Kan niet'.  Volgens mijn moeder en ik is Kan-niet dood. Die ligt samen met menige dader op het kerkhof.
Omdat men per ongeluk een kastje voor een wandcontactdoos had opgehangen, heeft men maar een groot deel van de achterwand van het nieuwe kastje weggezaagd. Als het deurtje dicht is zie je er toch niets van? De opdekdeuren binnen waren opgehangen aan paumelles die scheef in het kozijn gedraaid waren. Met gevolg dat deuren slecht sluiten. Op de vraag waarom de paumelles niet recht in het hout gedraaid zijn kregen we ook hier weer hetzelfde antwoord : "Kan niet." Ik denk dat ie die woorden als enige van onze taal geleerd heeft.
Omdat het een huurwoning betreft lijkt me het beste een lijstje van de omissies te maken en die naar de verhuurder te mailen. Men was gisteren nog bezig in het huis, terwijl toegezegd was dat het dan klaar zou zijn.