vrijdag 25 september 2020

Overgewicht

Het overkomt mij vaker. Ik mag dan een druk baasje zijn, maar tijdens vakanties raak ik kilo's kwijt. Ook dit keer. Volgens onze weegschaal (not made in China) ben ik 3 kilo kwijtgeraakt. We hebben veel gefietst en ik weet dus niet precies waar en wanneer. Blijkbaar heb ik toch te weinig

kroketten gescoord. Overgewicht kweken is erg gemakkelijk. Je kunt er lekker lui bij gaan liggen. Het weer kwijtraken is aan ander verhaal. Dat is afzien, zweet (fietsen!), bloed en vooral tranen.
Overgewicht is toch zóóó 2015. Zelfs campers hebben er last van, las ik laatst weer. En het is net als met het lichaamsgewicht : velen vinden het geen probleem. Totdat het verkeerd afloopt.
Vanmorgen ben ik naar de Milieustraat gereden. We moesten wat wit piepschuim en oud papier en karton kwijt. Wat is zo'n bussie toch handig! Schuif de zooi er maar in en karren maar.