woensdag 9 september 2020

Tafeltje is klaar

Het omwisselen van het te grote tafelblad was vrij snel gebeurd. Ik hoefde slechts een zaagsnede te maken in het trespa om het kleinere blad te krijgen. Daarna hoefde ik enkel de bevestiging over te zetten van het te grote naar het trespa blad. Tijdens de montage in de bus voelde ik wat speling in de poot, vanwege de voet. Ik heb de voet ( een buis met een iets grotere diameter dan de poot) daarom in een gat in de vloer geplaatst. Het betreft een vloer waar een betonplex plaat van 22 mm op ligt. Op de plaats van de poot heb ik met een speedboor van eveneens 22 mm (diameter van de buis) een gat geboord. Met de voetbuis erin staat het geheel als een huis.
Het tafeltje heeft nu wel de juiste maatvoering. Het kan draaien en is in hoogte verstelbaar. Het is sterk genoeg om twee glazen en een zakje pinda's of twee bekers en een paar gevulde koeken te dragen. 😀 Ik ben tevreden.