woensdag 23 september 2020

Een oud koffertje

Tussen de beide stoelen in de cabine van de kampeerbus staat normaliter een kist. Nu staat de opvouwbare bench van Fenna daar. De kist staat buiten in de bustent. In die kist bevinden zich allerlei 'handigheidjes' voor onderweg. Zoals wat boutjes, moertjes, schroefjes, gordijnhaakjes, reserve lampen voor de bus, een paar werkhandschoenen, wd40 en een koffertje met gereedschap. Het is niet bepaald een set met de kwaliteit van Snap on of zo. Het is ook niet bedoeld om er als een ware automonteur mee aan de slag te gaan. De kwaliteit is er niet naar. Het is meer voor de fietsen en wat kleine klussen aan de bus. Volgens mij heb ik het koffertje ergens in de jaren 80 bij Halfords gekocht voor een paar tientjes. Hij heeft toen jaren in de disselbak van onze caravans gelegen. Het is niet meer compleet. Eerder heb ik een combinatietang vervangen. Maar de nieuwe is net te groot voor in het koffertje. Dus vult de oude nog steeds die plek. De waterpomptang is ook aan vervanging toe. Ik heb er een keer te hard mee geknepen en nu heeft ie een veel grotere bek gekregen. Of wel : hij is verbogen. Er is een aantal schroevendraaiers weg. Zal ook wel kapot gegaan zijn. Ik denk dat het gereedschap van de Action (Werckmann - heeft ook zulke koffers) van een betere kwaliteit is. Alleen jammer dat het niet altijd in dit koffertje past. Het heeft namelijk voorgevormde plaatsen voor het gereedschap. Die plekken zou ik wel weer willen gebruiken. Alles bijeen in dat koffertje vind ik wel zo prettig.