maandag 21 september 2020

Een campingtafeltje

We hebben zo'n handig tafeltje, dat ingeklapt als een koffertje vervoerd kan worden. De poten zijn elk apart in hoogte verstelbaar. Alles bevalt prima, behalve.... het tafelblad. Het bestaat uit twee identieke delen. Ik denk dat het twee houten plaatjes zijn waarop men formica gelijmd heeft. Laat nu juist bij de randen het formica gaan bollen vanwege vocht. "Welke gekke kampeerder krijgt het nou voor mekaar om zo'n tafeltje in de regen te laten staan? Of wat water of thee op zo'n tafeltje te knoeien?", zal de ontwerper gedacht hebben. Wij dus. Haha.
Het frame en de poten zijn van fraai aluminium. Ik overweeg de beide bladen te vervangen door 3 mm trespa. Dan zou de tafel helemaal top en weerbestendig zijn. Het lastigste lijkt mij de dikte van het materiaal. De bladen zitten in een aluminium lijst geklemd. Het trespa zou daar ook in moeten passen en of dat zo is, dat is nog maar de vraag. Ik weet niet of er soms ook nog dunnere trespa te koop is. Anders zal ik wat van de randen van de bladen moeten afhalen. En anders wordt het ander materiaal van harde kunststof.