woensdag 9 september 2020

Herkenning

Gisteravond hoorde ik tijdens het zappen plots iets wat ik herkende. Het betrof een jongedame die problemen ondervond van haar hoge sensitiviteit. Met dit verschil, dat ik er toen anders op reageerde dan zij. Toen wist ik ook niet precies wat ik mankeerde en voelde me vaak anders dan de anderen. Die anderen vond ik toen nogal oppervlakkig en druk. Pas later leerde ik dat zij dat niet waren, maar ik zelf veel meer voelde en last had van te veel prikkels. Ik deed wel mee, maar leuk was anders. Ik ging zelfs naar disco's. Zeg maar groepsgedrag, mee willen doen, erbij willen horen. Die danstenten leken soms op martelkamers met al dat lawaai, de drukte, bedompte sfeer en die vreselijke lichteffecten. Vaak ging ik eerder weg. Met gevolg dat mij gevraagd werd of ik soms vroeg thuis moest komen. Maar daar had ik maling aan. Ik was dan ook verbaasd dat de jongedame nota bene op Lowlands de haar aangereikte adviezen ging uitproberen. Aan de andere kant ging en ga ik soms toch ook uit mijn comfortzone. Voor even maar, als mijn hoofd ernaar staat.