donderdag 24 september 2020

Boormachines doorschuiven

Nu de jongste een eigen appartement heeft, is ie toe aan eigen gereedschap. Nou, dat komt dan mooi uit. Een gelegenheid om mijn eigen ouwe trouwe boormachientjes van de hand te doen en zelf iets nieuws aan te schaffen. Ik heb die oude B&D boor laatst nog gerepareerd. Hij draait nu slechts één kant op, maar wel de goede; om te boren / schroeven. En hij kan ook nog als klopboor ingezet worden. Daarnaast ga ik afscheid nemen van mijn eveneens ouwe trouwe accu schroef- en boormachine. Een tijd geleden heb ik de bijna overleden accupacks vervangen door blokaccu's. Dat machientje doet het ook nog prima. Zowel links- als rechtsom draaiend. Er zit ook een uitgebreide set bitjes bij. Wat wil een startende klusser nog meer? O ja, schroeven, pluggen en wat spijkers. En misschien een wat meer ervaren klusser, in dit geval vader, voor wat adviezen. 😀