zaterdag 12 september 2020

Meneer Kokhuis toch!

Naar aanleiding van het overigens terechte gemopper op en de verontwaardiging van Indo's over de lakse regering (nog steeds een zeer oude belofte niet nagekomen!), reageerde ene meneer Kokhuis nogal boos (zie afbeelding). Toen ik zijn reactie las, was mijn eerste gedachte : "Die meneer kent onze geschiedenis niet." Echter, het werd erger dan ik dacht, want meneer Kokhuis is nota bene lid van het FNV ledenparlement voor de Algemene Onderwijsbond. Haha! Al vaker beklaag ik me over de kwaliteit van ons onderwijs. Zie hier het voorbeeld. Meneer Kokhuis weet namelijk niet eens, dat al die Indo's de Nederlandse nationaliteit hadden / hebben! Dus 'dit land' is gewoon 'ons land', meneer Domoor Kokhuis! U weet waarschijnlijk ook niet, dat de toenmalige regering haar eigen landgenoten uit het Nederlands Indië wilde weren en zelfs discriminerende ideeën erop na hield (kleurgrens). Dus meneer Kokhuis, wij zijn geen asielzoekers of arbeidsmigranten annex gelukszoekers, maar Nederlandse onderdanen die op de vlucht waren. En u? U bent een onwaardig lid van ledenparlement voor de Algemene Onderwijsbond. Terug naar school, meneer.