vrijdag 11 september 2020

Spleeterwten?

Vanuit Azië wordt ongevraagd zaad naar Europese adressen gestuurd. Er wordt gewaarschuwd dit zaad niet te gebruiken, maar weg te gooien. Voor de liefhebbers van Aziatische kinderen : het betreft plantenzaad. Ik neem aan het zaad niet in de tuin of de gft bak te deponeren, maar op een dusdanige manier weg te gooien dat het zaad onschadelijk blijft. Voor de mensen die geen groene vingers hebben : zaaddodende crème helpt niet. Volgens 'deskundigen' (tussen quotes, want ik heb zo mijn twijfels over de hedendaagse deskundigheid), kan er met het zaad ook plantenziektes worden overgebracht. En daar zitten we hier ook niet op te wachten.
Toch ben ik wat leergierig geworden vanwege het bericht. Het zaad komt namelijk o.a. uit China. De gele rijst ken ik. Maar hoe zien die spleeterwten er eigenlijk uit?