zaterdag 26 september 2020

De VAR op pixel niveau

Gisteren zat ik wat voetbal te kijken. Hoewel, het was meer kijken naar de VAR. Je weet wel die mensen in Zeist die achter beeldschermen zitten te koekeloeren. Ik ben er niet zo kapot van. De VAR grijpt m.i. nogal willekeurig in. En dan het geneuzel van die VAR mensen. Gisteren duurde het ontzettend lang voordat de VAR scheids een besluit genomen had. Hij kon niet zo goed zien of een speler van FC Twente wel of niet 1 pixel buitenspel stond. Het duurde en duurde maar, tot ergernis van spelers en trainers. De KNVB zou een tijdslimiet aan het geneuzel van de VAR moeten stellen. Binnen 15 seconden reageren en anders heeft de scheids gelijk. Klaar, voetballen maar. Of gaat het straks nog langer duren, omdat de VAR ook een rapportje moet opstellen van zijn beslissing?
Ik was vanmorgen weer vroeg op pad. Om 10.00 uur was ik in de loods. Daar heb ik wat oud ijzer gedemonteerd en de boel aangeveegd. Zo ben ik weer helemaal bij met het werk. Een goed begin is het halve werk. Nu de andere helft nog.