dinsdag 1 september 2020

Twee klusjes afvinken

De gordijnrail was van het plafond losgekomen. De steuntjes waren afgebroken. Ze zijn net als de rail van kunststof en zo'n 10 jaar oud. Helaas worden dat soort rails en montagesteuntjes niet meer verkocht. Dus heb ik nieuwe moeten kopen. Samen met Sonja ben ik aan de slag gegaan. Ik heb gebruikgemaakt van de bestaande gaten met pluggen, door nieuwe gaten in de rails te boren. Ik hoefde enkel twee extra gaten te boren met de klopboor. Het was wel flink zweten op de huishoudtrap, want de kamertemperatuur is rond de 26 Celsius! Tja, oude mensen hè.
Maar de (gewassen) vitrages hangen weer op hun vertrouwde plek. Ze is er blij mee.

Daarna hebben we de twee resterende bolacacia's gesnoeid. Er was nog een gft kliko beschikbaar waar nog ruimte in was. Het snoeien was zo gebeurd. Dat was een kwestie van een rondje rond de boompjes lopen. Met gestrekte armen omhoog en de heggenschaar horizontaal. Ach, het houdt me lenig. De voorbereiding en het opruimen kostte aanzienlijk meer tijd. Na dit klusje heb ik de heggenschaar schoongemaakt in de olie gezet en z'n pyjama omgedaan. Nu mag ie slapen tot een volgende keer. Straks, na de lunch, gaan we een salontafel wegbrengen.