woensdag 16 september 2020

Niet vloeken aub.

Of het zo is weet ik niet, maar sinds ik mijn handen desinfecteer met alcohol, bibberen ze. Ik maak ook veel verkeerde aanslagen op het toetsenbord. Ik ben benieuwd wat een blaastest oplevert. Ik kan immers niet zo goed tegen alcohol. Laatst vloog iemands hand in de fik toen ze na het wassen een sigaret opstak. Stoppen met roken dus.
Als ik mezelf introduceerde bij mijn (project)medewerkers, was een van de dingen die ik hen vertelde dat er in mijn bijzijn niet gevloekt mocht worden. Over het algemeen hield men zich eraan. Het gebeurde weleens dat iemand Jezus! riep. Ik antwoordde dan op vredige toon : "Jaaahaa?" Op de vraag of ik soms Jezus was, zei ik dat ik soms namens Hem het woord mag doen. Medewerkers met een christelijke achtergrond moesten dan fijntjes lachen. Ik mag wel zeggen dat ik met mijn aanpak meer goede resultaten boekte tegen het vloeken, dan de christelijken die heel boos reageerden.