zondag 1 december 2019

WW en Wachtgeld

Toen ik gedeeltelijk een WW uitkering kreeg, omdat het UWV geblunderd had, werd ik door hetzelfde UWV op de huid gezeten om te solliciteren. Daarnaast werd mijn WW uitkering stilaan afgebouwd. Ik had toen al zo'n 35 jaar gewerkt, maar de uitkering was gebaseerd op mijn korte dienstverband bij mijn toenmalige werkgever.
Hoe anders is het met de Wachtgeldregeling. Klaas Dijkhoff vreet met een gerust hart het belastinggeld op, terwijl hij andere hoofdinkomsten heeft. Volgens zijn collega Rutte heeft hij daar recht op. VVDieven onder elkaar dus. Soms is recht gewoon krom. Soms is recht ook immoreel. Beide kwalificaties gaan hier op. Dijkhoff grist meer dan een jaarinkomen weg voor velen die in armoede moeten leven. Het komt bij Dijkhoff ook niet op dat geld aan hen te doneren. Nee, het is weer hebben, hebben, hebben geblazen. VVD'ers hebben blijkbaar nooit genoeg. Als het niet legaal kan, dan maar illegaal (fraude) en/of immoreel. De VVD moet zich doodschamen.