dinsdag 10 december 2019

Ze doen maar

Men wil het gebruik van lachgas gaan verbieden. Maar ja, na zo'n verbod gaan criminelen aan de slag. De jeugd heeft geld en is niet altijd bepaald verstandig. Ja, ik ben ook jong geweest. Maar ben nooit aan drugs begonnen. Na een verbod gaan de domoren misschien over op lijm snuiven of in de klimaatcrisis geloven of zo.
Ik vind het allemaal best, zolang ik zelf geen last van ze heb. Ik zou wel graag willen, dat de gebruikers ook de risico's van het gebruik zelf dragen. Dus wie gedrogeerd zichzelf en/of anderen schade berokkent moet zelf voor de gevolgen / kosten opdraaien. Dus ook medische zorg. Verzekeringen (schade en zorg) mogen van mij in dat geval vergoedingen weigeren. Verbieden heeft namelijk weinig zin. De gedupeerden moeten wel altijd schadeloosgesteld worden. Dat bedrag mag als schuld bij de veroorzaker geregistreerd worden. Mocht ik toevallig iemand met een gedrogeerd lijf in een sloot aantreffen, dan... zal ik hem heus wel eruit trekken hoor.