zaterdag 14 december 2019

Nooit te oud om te leren

Afgelopen dagen ben ik behoorlijk in de watten gelegd. Mijn dank daarvoor. Ik heb ook leuke presentjes gekregen, waaronder een boekje en een paar handschoenen. Geen standaard zaken, maar speciaal voor het lassen met elektrodes. Ik ben na ontvangst van beide dezelfde avond begonnen met lezen. Het boekje leest erg gemakkelijk en is voor zien van veel afbeeldingen. 'A picture paints a thousand words', dus dat scheelt veel leeswerk. Het is overigens een dun boekwerkje, dus stond het me niet tegen om het te gaan lezen. Ik las al vrij snel over een paar zaken die ik verkeerd doe. Zoals de hoek waaronder de elektrode het werkstuk last en de dikte en soort elektrode. De speciale lashandschoenen zijn van een heel andere kwaliteit dan die ik gebruik. Die van mij zaten al vol schroeigaten. Ook vanwege het werken met de slijptol. Ik heb nu echte, dikke doch soepele leren handschoenen met een lange schacht.
Komende periode moet ik meters centimeters gaan maken. Dan ga ik proberen mooie rupsjes als resultaat te creëren.