woensdag 11 december 2019

Meeliften

Tijdens mijn projecten kwam het een paar keer voor; mensen die graag meeliftten. Ze kwamen tevoorschijn toen het duidelijk werd, dat mijn project een succes zou worden. Dus schoven ze aan bij de Stuurgroep. Niet in een werkgroep of de projectgroep, maar op het hoogste niveau; daar waar het minst gebeurt. Lol. Ik heb daar nooit wat van gezegd, want ik had medelijden met dat soort gedrag. Na afloop van het project stonden ook zij voorop met hun bekende houding van : kijk mij eens!
Dat gedrag kom ik ook in het dagelijks leven tegen. Zelfs tijdens een projectje als het optuigen van een kerstboom. Als de boel bijna klaar is komen ze tevoorschijn. Dan willen ze ook graag op de foto, terwijl ze doen alsof ze bijvoorbeeld kerstballen of slingers ophangen. Zeg maar : bezig zijn. Haha! Zo'n selfie gaat dan natuurlijk rond met de mededeling : we (of ik) hebben een kerstboom opgetuigd. Nou, succes ermee.