maandag 16 december 2019

Dat ging weer lekker

We hebben een zeer mooi weekend gehad. Het was erg gezellig en ik ben / wij zijn verwend. Hartelijk dank daarvoor!
Vanmorgen ben ik maar weer eens naar de loods gegaan, om daar wat orde op zaken te stellen. Ik bedoel daarmee dat ik het oud ijzer ben gaan aanpakken. Het was weer het bekende werk van oude cv ketels demonteren en dit keer ook een verdeelstuk van een vloerverwarming. Het is een heel gedoe om van zo'n ding de messing onderdelen te verwijderen. Water en metaal zorgen voor een
verbinding die na zoveel jaar nauwelijks te lossen is. Maar wie niet sterk is, moet slim zijn. Dus heb ik eerst wat kruipolie ingezet. Terwijl dat spul kruipend zijn werk deed, ben ik ander afval gaan scheiden. Dit keer weer een lastige ketel. Dus die heb ik maar eerst van z'n jas ontdaan. Na verwijdering van de kast kon ik beter zien hoe men dat apparaat in elkaar gesleuteld heeft. Toen ging het demonteren ook vrij vlot. Vervolgens waren er weer de bekende stukken koper- en cv-pijp die ontdaan moesten worden van de koppelingen. Na dat kunststukje heb ik het verdeelstuk weer opgepakt. De koppelingen kon ik toen vrij gemakkelijk verwijderen. Tegen een uur of halfdrie ben ik ermee gestopt. Toen was ik het weer zat. Ik probeer het werk leuk te houden. Het is geen moeten. Als laatste klusje heb ik de hoek met de kleding opgeruimd. Daar stond een groot aantal zakken en tassen vol mooie kleding en schoeisel. Die heb ik ook maar even netjes opgeruimd in dozen.