zondag 8 december 2019

Kabels controleren


Wat is er gezelliger, dan met dit druilerige weer binnen wat te knutselen? Afgelopen week merkte ik dat de 230 Volt aansluiting aan de bus niet correct werkte. Ik moest de stekker van de kabel wat heen en weer bewegen voordat er spanning in de bus aanwezig was.
Vandaag heb ik niet alleen de verloopkabel aan de kant van de bus gecontroleerd, maar ook de verloopkabel die tussen de 230 Volt paal en de haspel gebruikt wordt. Beide bleken in orde. De aansluitingen waren bij beide kabels nog goed en stevig. Ergo, ik zal de stekker aan de bus moeten controleren. Maar dat ga ik in de loods doen.
Vanwege het constant aan- en loskoppelen van de elektriciteit, kan het zijn dat er een kabel los is gaan zitten. Het kan ook zijn dat de polen geen goed contact maken. Daar staan polen om bekend. Het zijn busjes en pennen, zoals bij de aansluiting op de trekhaak. Die hebben daar soms ook last van.