maandag 23 december 2019

O, wat moeilijk!

Wat nu weer?! Ja, helaas ik heb weer te doen met een lastige situatie. Wat is het geval? Eind dit jaar, dus zeer binnenkort, moet ik twee rekeningen met een stukje pensioen beëindigen. Volgens de regels moet ik ze laten uit betalen. Afgelopen zomer kreeg ik daarover bericht van het verzekeringsbedrijf. Ik heb toen al keurig aangegeven, dat de inhoud van beide samengevoegd mochten worden en dat de som vervolgens periodiek uitgekeerd mag worden. Het samenvoegen duurde en duurde maar. Na een paar e-mails en een telefoontje lukte het dan toch. We zijn inmiddels drie maanden verder. Ja, ja, het valt niet mee om tegenwoordig iets eenvoudigs voor elkaar te krijgen.
Rest mij nog de periodieke uitbetaling. Die heb ik toen ook al aangegeven door een speciaal formulier in te vullen en op te sturen, maar daar heb ik ondanks herhaaldelijk vragen omtrent de status van het geheel tot op heden niets van vernomen. Vorige week heb ik nog om info gevraagd. Deze week ga ik weer telefonisch een poging ondernemen. Straks loopt het uit de hand en dan heb ik mot met de fiscus. En dat alles omdat een verzekeringsmaatschappij zo traag is.
Ps.
Ik heb weer gebeld. Wat blijkt? Ik had de aanvraag niet via mijn account moeten doen, maar gewoon op de algemene website. Hoe verzint men het. Het betreft toch zeker mijn pensioen? Tegen het eind van die andere procedure moest ik toch inloggen op mijn eigen account.... Daar kwam ik een Ideal scherm tegen, om te betalen voor de afhandeling. Omdat ik dat scherm niet eerder was tegengekomen, heeft men niets met mijn aanvraag gedaan. Weer wat geleerd; onlogisch denken.