dinsdag 22 oktober 2019

Weer zo'n lui mens

In afwachting van het programma Spoorloos, zag ik een stukje over een huis vol spullen. Ik herkende de vrouw des huizes. Ik ken haar. Ze heeft een hekel aan huishouden ('niet mijn ding'), is in wezen lui en koopziek.
Dat ze niets met huishouden heeft vind ik niet zo'n probleem. Maar maak er dan geen bende van. Ruim je troep op en leer je kinderen hetzelfde te doen. Maar nee, daar is ze te lui voor. Haar man doet al het werk. Niet alleen voor inkomen zorgen, maar ook het huishouden. Dus meneer komt thuis en moet dan nog koken, omdat zijn vrouw daar geen zin in heeft. Ze heeft nu een valide smoes, want ze is zwanger. Maar de meeste zwangere vrouwen doen de huishouding en lopen niet zo te zuchten en te klagen. Verwend nest.
De boel is dankzij haar man en buitenstaanders opgeruimd, maar dat is niet voor lang. Zelf werd dat luie mens namelijk niet aangepakt. Symptoombestrijding dus. Ze maakt misbruik van haar man, die zoveel (of is het te veel?) verantwoordelijkheidsbesef heeft.