woensdag 16 oktober 2019

In de loods

ontmanteld met de slijptol
Vanmorgen heb ik een broodje pindakaas klaargemaakt. Om mee te nemen naar de loods. Ik wilde ruim de tijd nemen om drie dingen te gaan doen. Ten eerste het verder demonteren van een paar half gesloopte cv ketels en wat los materiaal. Er was een antieke ketel bij, die heel lastige te demonteren was. Maar gelukkig is er nog zoiets als een slijptol. Ik heb de behuizing met behulp van de tol gesloopt. Toen ik z'n jas uit had, kon ik pas goed zien hoe dat kreng in elkaar gezet was. Daarna ging het vrij snel, al moest ik tussentijds nog wel een nieuwe slijpschijf monteren. Het plaatwerk is weliswaar erg dun, maar blijkbaar hard genoeg om een hele slijpschijf op te vreten. Er lagen ook nog restanten cv pijp en gasleiding met messing koppelingen erop. Die heb ik ook gescheiden. Voor de lunch was ik klaar. Na het broodje pindakaas met een kopje koffie ben ik de loods gaan opruimen. Zo langzamerhand was het weer wat rommelig geworden.
nieuw en op
Ik heb van de kunststof ombouw wat delen gebruikt voor oplossingen van uitdagingen in de kampeerbus. De restanten moest ik nog wegbrengen. Ik heb ook nog ander afval uitgesorteerd en in zakken gedaan. Ter afronding heb ik de loods aangeveegd. Hij ziet er weer opgeruimd uit.