zaterdag 26 oktober 2019

Geen uitbreiding AZC's aub!

Zelf ben ik geen voorstander van het uitbreiden van het aantal azc's. Ik geef er de voorkeur aan eerst de gevluchte criminelen (quasi vluchtelingen uit veilige landen) uit te zetten. Gevolgd door criminele asielzoekers. Ik verwacht dat er dan veel plaatsten zullen vrijkomen. Wat mij ook opvalt, is dat de asielzoekers die zich misdragen, nauwelijks aangepakt worden. Ook niet door hun eigen lotgenoten. Ik bedoel : zo'n vervelende groep verknalt het voor de rest. Zij maken de acceptatie van vluchtelingen en/of migranten alleen maar moeilijker.
Er heerst een enorm tekort aan woningen. Ook dat is een reden om minder mensen van buiten toe te laten. Beperk het dan tot echte vluchtelingen uit oorlogsgebieden. De economische vluchteling moet dan maar wachten. In het algemeen mis ik een verantwoorde manier van mensen opvangen. Het accent ligt te veel op kwantiteit. Er is te weinig aandacht voor de randvoorwaarden.