zaterdag 19 oktober 2019

Eenrichtingverkeer

Tijdens dat akkefietje met het onwillige slot van de voordeur, merkte ik dat de bewoonster wat emotioneel werd toen ze het over haar zoon had. Ik begrijp dat wel. Zij is het die vaak 6 tot zelfs 7 dagen in de week op zijn kinderen past! Het stel heeft weinig trek in de heisa, die kinderen met zich meebrengen. Veel te vermoeiend, vinden zij, geen zin in. Komt bij dat het stel ondanks de aanwezigheid van 4 jonge kinderen (waarvan de 2 laatste 'ongelukjes' zijn) recht op vrije tijd claimen. Dat komt meestal naar voren, wanneer oma enigszins tegensputtert als haar gevraagd gezegd wordt op te passen. Vaak gaat oma op de fiets, in weer en wind, naar het adres van haar zoon. Even vaak zijn de kids bij haar thuis. Ik heb met haar te doen, omdat ze geen tegengas durft te geven. "Dan zie ik die kinderen nooit meer", beweert ze.
Ik adviseerde haar weliswaar niet haar zoon af te bellen nadat ik het slot weer draaiend gemaakt had, maar ik weet zeker dat ze dat wel doet. Maar ach, ze is er allemaal zelf bij.