woensdag 9 oktober 2019

It don't come easy

Daar kwam ik al snel achter. In 1971-72 woonde ik in Amsterdam, op kamers. Eerst in de Zocherstraat (achter Auto Pon aan de Overtoom), later in de Betuwestraat (achter de Rai). Ik was op dat moment trainee bij de BGC (Bank Giro Centrale). Daar volgde ik een opleiding tot programmeur. Cobol en Assembler. In die periode maakte ik kennis met de andere kant van werken. Na de opleiding werd een aantal trainees waaronder ik het slachtoffer van het zogenaamde afromingssysteem. Men had verwacht dat na de opleiding nog zo'n 5 trainees zouden overblijven. Hun aantal was het dubbele. Dus verzon men maar wat om o.a. mij te lozen. Ik kreeg te horen dat ik geen B opleiding had gevolgd. Dat had men tijdens de selectieprocedures ook al kunnen vertellen. Ontslagen dus. Ik ben toen weer naar Leiderdorp gegaan. Mijn broer Joop hielp me tijdens de verhuizing. Later kwam ik toch weer in Amsterdam terecht, waar ik werk vond en al snel hoofd van een automatiseringsafdeling werd. Maar het kwam niet allemaal vanzelf. Ik moest er mijn best voor doen. Ringo Starr zong het in die periode al :