woensdag 30 oktober 2019

Ruiten krabben

Het is weer zover. Het is hier de tweede keer dat automobilisten 's morgens eerst de ruiten van de auto moeten schoonkrabben vanwege de nachtvorst. Dus wat vroeger opstaan, tenzij je zo slim was een ijsdeken over de ruit te leggen. Helaas zijn er mensen die geen van beide doen. Extra oppassen dus.
Gelukkig heb ik geen last meer van dat gedoe. Ik kan wachten totdat het zonnetje zijn werk gedaan heeft. Mijn fiets kent geen voorruit. Die zit op mijn neus. Ik ben wel content met het feit, dat het nauwelijks waait. Gisteravond en vanmorgen voelde het aardig koud aan. Ik had zelfs mijn wollen muts op mijn knar gezet. Men zegt dat na een nachtvorst de boerenkool veel beter smaakt. Dus dat gaan we proberen. Maar dan moet ik wel boerenkool vers van het land hebben en niet die uit de supermarkt. Aangevuld met kruimige aardappels, een vette jus en.... de rookworst van de Hema wordt het weer tijd voor echte, ouderwetse winterkost. Mmmm!