dinsdag 22 oktober 2019

Hij doet het nog niet

Die buitenlamp die ik gemonteerd heb, doet het nog steeds niet. Eerst was ik een draadje vergeten, toen bleek een verkeerde lamp erin gedraaid te zijn. Alles hersteld, maar branden ho maar!
Ik heb de slogan 'twee weten meer dan een' tevoorschijn gehaald. Sonja heeft naar de tekening en de foto die ik vooraf van het binnenwerk genomen had gekeken. Het lijkt erop, alsof de draden af fabriek niet correct op het kroonsteentje verbonden zijn. Iets wat de beschrijving wel suggereert. Ik hoefde immers enkel de drie draden van de aansluiting op het lichtnet te monteren? Dat waren dus een blauwe, een bruine en een groengele draad. Ze moesten verbonden worden met dezelfde kleuren op het kroonsteentje. Afgaande op het schema van de handleiding en de foto, wijken ze van elkaar af. Ik ga dus dat kroonsteentje maar eerst helemaal verwijderen en de bedrading volgens het schema monteren. Ik baal ervan, want leek een eenvoudig klusje; een lamp ophangen en drie draadjes verbinden.